aku SAKIT

kali ni
aku x merapu
dan
x merepek

apatah lagi
nk membebel.

Aku sakit.

aku kena tabah

aku kena kuat

aku kena pertahankan
apa milik aku

dan


die

x semudah akan kuasai aku

x semudah akan hancur kan hidup aku

x semudah akan porak porandakan keluarga aku

**

Mayat aku perlu kau langkah

mayat aku perlu kau tanam

dan

kubur aku perlu kau jiruskan dgn air mawar

**

aku bukan insan lemah

jika kau fikir begitu

kesilapan besar utk kau & keluarga kau.

bebaskan aku dari cengkaman kau

sebelum 'mereka' menagkap kau

dan membunuh kau.

**

Tiba la saat itu

dimana

kuasa TUHAN lebih kuat dari kau.

baru kau insaf dan sedar kesilapan

dan kembali ke pangkal jalan.

semoga TUHAN itu sudi memaafkan engkau

walaupun kau telah mensyirikkanNYA.

**

DOAku terhadap kau

rasailah kemanisan hidup sementara kau bernyawa.

sekian.

dba ghani~~



12 inbox:

sickchild said...

hihi 'Blog ini kepunyaan aku dan tujuan utk MELEPASKAN GERAM! Bukan tujuan KONTROVERSI/PROVOKASI! Jgn gunakan BLOG ini sbg BUKTI BODOH! Aku punya PERASAAN KEJAM tanpa pikirkan perasaan kamu!....

xle bla. ko pehal. sape buat ko.

Dba Ghani said...

sickchild;sapa wat ek?

erm.
mereka yg dengki la yg wat..
hehe

»Mrs Bintang« said...

Luahan perasanke ni dba??
Semua yang berlaku tu kita kena hadapi dengan tenang mungkin ada hikmahnya semua..TUHAN menguji tahap kesabaran kita..:)

Dba Ghani said...

tasha; yea.ujian itu sgt besar pahalanya

eliza said...

insaf terus aku bila baca ini..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

keras puisinya...ghee :)

mr.syazwan said...

sabar erk...

dugaan tu...

tempuhinya dgn tabah k..

i pray for u..

Dba Ghani said...

wan;thx dear.. aku sdang usaha utk bersabar lagi...dugaan besarrr

Dba Ghani said...

eliza;akak,insaf la.semoga kita tdk tergolong d antara mereka

Dba Ghani said...

nuar;keras itu amaran.,.hehe

mr.syazwan said...

ANDA DI TAG.... TIME ACEH...

Anonymous said...

wan ; thx 4 the tag

Labels

Share (39) Suka (27) Duka (21) KENANGAN PAHIT (10) Pening (8) Pelik (6) Merapu (5) Puitis (5) Tag/Award (5) Movie (4) Artis (3) Cuti (3) ikhlas (1)

TERAFFIC JAM :)


widgeo.net
 
PERASAANKU KEJAM © 2012 | Designed by LogosDatabase.com, in collaboration with Credit Card Machines, Corporate Headquarters and Motivational Quotes