Jabatan Imigresen Wangsa Maju

Jumaat;26Mac; Aku telah pergi ke Jabatan Imgrisen Malaysia. Aku kesana utk buat passport baru.
Almaklumlah,bulan 6 ni inyaALLAH aku akan berada di luar kawasan.Kemudian aku akan bagitau yer.
Sampai kat sana,ada sorang amoi ni,die offer aku tok ambik gambar.Jadi aku pon ambik gambar dan yg bestnyer,dorang jugak yg isi borang ijau tu.Hek3..Abis satu kerja aku.
Aku kena RM10 engget termasuk gambar dan khidmat isi borang. Dah settle semua,aku masuk ke dlam bangunan ijau tu.. bukan biru atau purple  tau.hehe.
Aku dilayan oleh mereka yg peramah.No bertuah aku ialah 1095. yang best tu,X yah tunggu2,no aku dah siap dipanggil.straight no belok3.haha
Dah siap 1 proses iaitu,penghataran borang. Lagi 2 proses aku tunggu.. Beberapa minit kemudian, no yg sama dipanggil ke kaunter pembayaran.RM 300 untuk passport baru.RM150 utk budak kecil. Renew  aku x tau.sebab bapak akunye masih aktif lagi~~
Siap bayar,SILA TUNGGU 1 JAM ye.Passport siap 1 Jam. dan no yg sama akan dipanggil.
Ini la suasana dalam bangunan ni..Sentiasa ada org.hehe.


Ini contoh passport aku yang dah siap.
one hour meh.

21 inbox:

unknown said...

ko nak berhijrah ke
haha

sharamli said...

nak g mana makcik?
uganda?

Blog Eazy Izzuddin said...

mau kemana tuh?
hiks...
teringat mase 1 family wat pasport dlu...
hehehe..
xD

Dba Ghani said...

khairil;yep...hijrahh

Dba Ghani said...

sharamli;makck?!gi london

Dba Ghani said...

eazy;terigat ek??
kau x tau aku sesat2 barat nk ke sana~
ahahaa

Shazreen Hafizee said...

cik kak nak pergi oversea ye cik kak....hujan emas di negeri orang...hujan batu di negeri sendiri..lebih baik tak payah hujan.......

xde la cik kak...x ilang ponk....cume bz lorh ini jam....buat partime keje...

ferdaus said...

nape sejak aku duk wangsa maju aku x pnh nmppk bangunan ni..kat area mane ni?nnt aku nk wat passport gak..nak g melake.. :P

ferdaus said...

eh lupa nk gtaw..ni ym aku.. muhdfirdaustaib@yahoo.com

Zamz said...

wah nak gi london ek..

Dba Ghani said...

zamz; ler... aku acah die je la..hehee...

Dba Ghani said...

shazreen; alah aku gi sana pun 2 weeks jer la..heehe....dah selesai,balik la malaysia..

ngeh3..

Dba Ghani said...

beat; ler..kau duk sana ke?? x tau?
adeh3..

cian kat kau!!
hak3..

kat TMN SRI RAMPAI..sebelah rest.al maju rasanya..

btw,ym ku dah add

mr.syazwan said...

FUUUYOOOOOOOOOOOOO
nk g travel laa ni erk..
aceh2....

tpi ku pelik sikit.. ku selalu g w/maju minatang banggunan ni pun x nah nmpk apakes ni?? huhuhu

sorag rm300 erk?? boleh mcm tu cos ko g oversea tpi ku nk g overiver je ni.. boleh kan.. =p

Shazreen Hafizee said...

owh....
bagus la dapat pergi negeri emas...

takde la cik kak....bz sket time ni...dah nak final exam lorh...

Dba Ghani said...

sharen;yeke?? aku pun nak final dah..

hehe

Dba Ghani said...

wan; kau ni...alah..board die pun susah nk detct.

Shazreen Hafizee said...

cik kak oii...budak pompuan umo 15 tahun ponk aku gelar cik kak..huhu...20 tahun?same lah cik kak...aku pun 20 tahun....

lebur le..sem ni ptptn dapat 600..mane cukup untuk support 1 sem nie..aku tak mintak duit parents lagi...so...terpakse lah aku carik duit sendiri untuk support living cost kat U nie cik kak...

Dba Ghani said...

shazren;oh.cmne leh lebuh?~

erm..sabr ek..
aku ada. kalau kau nk lepas sedih~~

add la ym aku,kalau kau ada ym ok~

alien said...

lari dari malaysia ker?
oi~

Dba Ghani said...

alien;lari dari kau~

Labels

Share (39) Suka (27) Duka (21) KENANGAN PAHIT (10) Pening (8) Pelik (6) Merapu (5) Puitis (5) Tag/Award (5) Movie (4) Artis (3) Cuti (3) ikhlas (1)

TERAFFIC JAM :)


widgeo.net
 
PERASAANKU KEJAM © 2012 | Designed by LogosDatabase.com, in collaboration with Credit Card Machines, Corporate Headquarters and Motivational Quotes