Niat Kamu

Hati manusia kadang2 mmg X dpt diduga,tdk kira lah yg sedarah dgn kita ataupun tidak.
Aku ni mungkin telah ditakdirkan untuk menerima perjalanan hidupku ini penuh dugaan dan cabaran yg amat sukar ditafsirkan.Walaupun INSYAALLAH kesenangan aku tu akan tiba.

Aku mempunyai masalah apabila berhadapan dgn sepupuku sendiri.Perasaan rendah diri yg amat tinggi telah membuatkan aku malu utk mngaku sepupu mereka.Mana tidaknya,
sedangkan mereka sendiri tidak menyukai aku.Jikalau mereka benar2 mnganggap aku sepupu mereka kenapa mereka biarkan aku 'bermandi air mata' setiap kali perjumpaan keluarga telah tamat??

Setiap kali bertemu pasti mereka buat hatiku parah lebih2 lagi depan mamaku sendiri.dan akibatnya aku menjadi tempat perbuatan mereka dgn balasan mama memarahi aku.dan mereka puas.serta menggelakkan aku..

Mungkin aku tidak layak menjadi sepupu mereka kerana perbezaan kami
bagai langit dgn bumi.
Kebanyakkan sepupu aku sgt cantik,mcm model,tapi aku? jauh sekali seperti mereka..
Mereka juga sentiasa berdikari tapi aku? anak mama yg selalu menjadi perhatian org..

Aku akui jarang sekali aku keluar berjln2 bersama rakan kerana aku akan menjauhkan diri bila aku dikritik

'Dba bila kau nk berdikari?!'Wei,kau tu dah besar panjang,matured sikit dow!'

Masih tergiang2 sindiran rakan2 sekelas,tapi aku perlu jaga hati mama dan ayah..

Bila aku sedar,baru aku tau aku ini adalah amanah yg Tuhan beri kepd mama dan ayah utk menjaga umatnya..

Berbalik kpd cerita sepupu aku tdi,hati aku merana bila mereka melihat aku dimarahi oleh mama dan mereka tersenyum sumbing..hinggakan satu hari aku tidak tahan dgn derita ini lantas bertemu dgnNYA.aku panjatkan rasa persoalan aku dan doa aku agar aku diberi petunjuk dan aku terus terlena di atas sejadah itu..

Tiba2 aku ternampak perjalanan hidup aku yg amat dasyat.Dugaan aku sungguh tercabar.
Aku berjalan,dan berpeluh2 dan aku juga terjelepok berkali2 dan akhirnya,kebahagiaan bertemu dgnku.. Tiba2,dalam dugaan itu,muncul sepupu aku dan cuba memusnahkan hubungan aku dan mama kerana mama seorg hati yg lembut dan mama juga syg kpd sepupu aku.sedang aku lihat2 keadaan aku yg amat teruk,tiba2 masa tiba pertunangan aku,
salah seorg dari sepupu aku cuba untk menghancurkan hubungan kami...dan lelaki tu aku nampak samar2 tidak jelas...Kesudahannya jgnlah kamu tnya kerana aku sendiri x tau sebab mimpi tu mcm tergantung...

Cuma...

cuma..

hari yg ke 7 tu,pesanan telah smpai kpd aku supaya aku sentiasa menjaga gerak geri mama aku kerana sepupu2 aku dan juga musuh2 cuba untuk membuang aku dari hidup mamaku sendiri.

Sempat aku bertnya ' perlukah aku beritahu mama hal ini?!'
Suara itu menjawab 'terpulang pada kau.Aku hanya menjalankan tugas sahaja'..

aku bangun sambil teringat kata2 suara itu..dan setiap kali aku cuba tegakkan hakikat yg
mereka tidak menyukai aku,mama pasti akan marah dan menuduh aku mcm2.

jadi aku rasa,JIKA AKU TEGAKKAN,HATIKU BERTAMBAH MERANA,LEBIH BAIK DIAM DIRI dan TUNGGU SAMPAI MASANYA,mama sendiri akan terbuka mata.

Tapi..aku manusia.air mata sentiasa mengalir bila hari raya kembali.Bukankah raya sepatutnya gembira??

Aku mengharapkan agar RAYA TAHUN ini akan MENYIMPANGKAN AKU DARI BERJUMPA MEREKA.

Aku berdoa agar aku berada di tempat lain ketika kehadiran mereka ke rumah nanti.
Mungkin aku sedang terdampar di katil HBKL ke?ataupun mungkin sedang melakukan sesuatu yg berfaedah dgn rakan2ku ke?? hehe..

MAAFLA,POSTING KALI INI PANJANG SGT.AKU HARAP KAMU SUDI MEMBACA!




14 inbox:

sharamli said...

sab0 dba...

sem0ga mereka2 mmbaca entry ini..
ngee~~~

alien said...

even, xbrape paham sgt..
tapi setuju ngn sharamli..
sabar~

Monkey D Luffy said...

penuh teka teki lagik... hmm

eliza said...

payah juga kalau difikir lebih2 lagi sedara sendiri yang buat macam tu..

apa kata cuba kawal sifat rendah diri kerana sifat itu hanya akan mematahkan semangat pada diri sendiri..yakin dan usaha..
sapa tahu kamu sebenarnya lebih baik dari mereka :)

sLeEpInG gUrL said...

dba, manusia mmg bersikap mcm tue kadang2 susah tuk kite tafsirkan..hati beubah2x.. bongkak dll....

sabo tau..
pasti satu hari nnt suma penderitaan kamumuncul sinar bahagia...

kite sm2 manunggu..

ezzati said...

hye...
sabor2...
kenapah durang begitu??huhuh

neway...
thanks jd follower kt..

ezzati said...

ermmm..td dh taip...

ezzati said...

oww..hehe..kena approve x pasan :)

dBa said...

sharamli; hmmm..thx ek..kau slalu bagi support kat aku...cyag kauu

dBa said...

alien; eleh..kau ni...ngada...hehehe
tau nk ngekor org jer..hahaha..

thx ek...alienkuh!

dBa said...

monkey;well,kau mcm x kenal aku..aku kan penuh dgn tekateki

dBa said...

eliza;yup..dba cuba.tapi hmmm..kalu x dpt support dari keluarga sendiri susah gak kan..
mungkin mama x paham hatiku ni..
tapi apakan daya..biar la tanggung sendiri..
heheee..

well k.eliza thx dgn support kamu..
hehee

dBa said...

sleepingurl;itu la yg sdang aku tunggu..huhuu...tapi,bila ek..hehe..
merana...sama2 doakn aku tau...heeee..
thx sebb sudi tunggu kebahagiaan akuu

dBa said...

zatie;entah la...ku pun terfikir2..hehee...

welcme!!!awk pun thx ekk

zatie;tu la...yg smpai 3 sklai gus..hehe...opocot!!

zatie;yup kena apporve...hehe...

Labels

Share (39) Suka (27) Duka (21) KENANGAN PAHIT (10) Pening (8) Pelik (6) Merapu (5) Puitis (5) Tag/Award (5) Movie (4) Artis (3) Cuti (3) ikhlas (1)

TERAFFIC JAM :)


widgeo.net
 
PERASAANKU KEJAM © 2012 | Designed by LogosDatabase.com, in collaboration with Credit Card Machines, Corporate Headquarters and Motivational Quotes