JARI ANDA?!

Hai..

hari ni aku nak buat korang termenung seketika!

Bahan tak yang susah cari,ada depan mata ...

Bahan ; JARI JEMARIMU

Seperti yang kita tau,jari ada 10 bahagi 2 = 5 unit setiap tangan..

Kalau di lihat dan ditenung lama,

PERNAHKAH KITA TERPIKIR KENAPA JARI ADA PANJANG DAN PENDEK??

tak percaya,cuba tengok skrang

1- IBU JARI
2- JARI TELUNJUK
3- JARI HANTU
4- JARI MANIS
5- JARI KELINGKING.

Kalu di posmotum kembali, TUHAN ITU MAHA KAYA!

kerana, di dunia ini,Tuhan menciptakan pelbagai jenis manusia!

Kita lihat sendiri,

Ibu Jari        = kebiasaanya mereka yang cacat / terbantut..
Jari telunjuk = sederhana tingginya..
Jari Hantu    = paling tinggi kerana apa?! kerana pada zaman2 dahulu,ketinggian mereka sgt tinggi sehingga   

                      skarang,org2 asing mcm Nepal,Sinegal, dan Arab itu, sgt besar dan tinggi.
Jari Manis     = yang ini boleh tinggi lebih dari Jari Telunjuk
Jari Kelingking = pendek,tapi indah!

Kalu dipasang-pasangkan jari-jari tadi,memang x sesuai kecuali Jari Telunjuk dan Jari Manis.
Tapi Jari-Jari lain,memng x sesuai kan??

HAAAA..Sama la dengan manusia... Cuba kita bayangkan Jari2 tu seperti manusia,
lebih2 lagi dengan Jari Kelingking dan Jari Manis, unik tak dipandang?!
ataupun Jari Hantu dan Jari telunjuk... /  Jari Manis ..Cantik tak???

Okeh,aku nak forwardkan kamu kepda JARI MANIS ngn Jari KELINGKING je..

Orang slalu ckp,ENGGANG DENGAN ENGGANG,PIPIT DENGAN PIPIT
Tapi di sudut ISLAM,dalam ALQURAN,ada ke diamanahkan seperti itu???
bukankah ia tergolong dalam kalangan org sombong?! Di Mana tempat orang sombong?
Pasti kamu semua tahu...

Kadang2 kita kena tau,terciptanya jari itu,ada maksd tertentu,
dan ada keistimewaannya bila ia dipasangkan oleh JODOH yang telah ditentukan olehNYA.
Bukan oleh MANUSIA!

Kalu kita jalan2,tengok suami pendek.isteri tinggi,pasti kamu pandang dari sudut NEGATIF.
[Tiada taste,x sesuai laa....x padan laaaa]

Tapi ada kamu terpikir,kenapa mereka JATUH CINTA???
Sentiasa diingat yang CINTA X BOLEH DIPAKSA..
mana mungkin mereka itu cinta terpaksa kan?

Ha....ada sebab2 tertentu

1 - kematangan dalm berfikir!
2 - kesediaaan menerima kekurangn dan kelebihan
3 - kesanggupan utk sehidup semati..

dan itu secara pengalaman aku masa sekarang... dan selebihnya,kau kena la tanya pasangan yang unik speti tu..

Ia mmg unik,kerana,kemana kami pergi,pasti akan dipandang..ada rasa bangga,tapi jangnlah DIPANDANG NEGATIF, kerana, disekeliling kita bukan ada 1 warna saja,tapi ada berbagai2 warna dimana mksdnya ADA POSITIF dan ADA NEGATIF...itu namanya KONTRA!




13 inbox:

sharamli said...

kal0 laki rendah dri bini murah rezeki kn?

@LiYaNNuaR said...

jariketot lg kesiannn.. hehehe

Dba Ghani said...

sharamli ; ya....aku percaya tu!

Dba Ghani said...

aliya ; haaaaaaaaaaaaaaaaa.tu aku x tau lak

Dhada said...

Mmg unik sangat . Hih

IxoR@ said...

byk definasi...byk makna....

:D

Jard The Great said...

aku suka lelaki yg ketot.. huhu

dotblogspotdotkom said...

btl tu dba.. macam kita... pakcik tak hensem.. kamu cun.. pasangan ideal... muwakakaka..

memang tak menahan statement tu....

Dba Ghani said...

dhada ; kau pun percaya unikannya?

Dba Ghani said...

ixora; byk makna,aslkan u paham udah leee

Dba Ghani said...

pkck ; sory....yer...aku ni x cun mana..biasa jer.....haaaaaaa..
marah kang awek mu...dan juga tunang ku!

penjenayah merah jambu. said...

wah,cerita jari.
jari aku tak runcing,hoho,tak bes..

Dba Ghani said...

aina; aku pun!heee

Labels

Share (39) Suka (27) Duka (21) KENANGAN PAHIT (10) Pening (8) Pelik (6) Merapu (5) Puitis (5) Tag/Award (5) Movie (4) Artis (3) Cuti (3) ikhlas (1)

TERAFFIC JAM :)


widgeo.net
 
PERASAANKU KEJAM © 2012 | Designed by LogosDatabase.com, in collaboration with Credit Card Machines, Corporate Headquarters and Motivational Quotes