Aku Biadap / Kau Biadap?!

Aku Biadap?!!
Tidak Mungkin!!!

Kau yg biadap!
SEDAR KE KAMU?!

Isk!
BENCI . AKU DGN PURA2 KAu!

AKU BUKAN PENGEMIS
&
AKU TAK MAU JD PENGEMIS!!


*****

Itu hanya LEPAS GERAM aku!

Aku nak tanya 1 jer kat kamu,


KALAU KITA BERHUTANG DGN ORG


'PENGHUTANG TU AKAN MENCARI PEMIUTANG'

OR

'PEMIUTANG AKAN CARI PENGHUTANG?'

JAWAB LA YER.
TEPUK DADA TANYA HATI

*****

SILA BAYAR BALIK

HUTANG KAMU !!!

Jgn Nak Bagi Alasan

' X ada duit nk bayar lagi '

AKU NAK!
MAKNANYA AKU NAK LA WEI!

Aku X duli la kau terpelanting ker,
tergolek ke,
NAK MAMPOS ke,


DUIT AKU BAYAR BALIK !!!

****

Betul la kata2 kwn2 aku

* dba,kau caya la ckp aku,
bila kau mintak duit kat member kau tu masa susah,
die mesti akan cakap,
' x ada lagi nak bayar'*


yea!!
Aku yg BODOH, aku Yg X ada OTAK
sebab TERPEDAYA dgn
kisah simpati die dan mengambil kesempatan
terhadap aku!

KURANG AJR KE X?!

*****

Surat ini adalah utk semua

PENGHUTANG AKU!

****
Kamu sila jawab soklan diatas tdi.

Maaf la, aku sgt marah
sebab hati aku sakit,
otak aku merana
Jiwa aku TAK PUAS HATI

walaupun org TAK MENGERTI
MKSUD HATI INI,
TAPI AKU,

BERHAK DAPATKN HAK AKU!







24 inbox:

Bro Framestone said...

kalau ikut adat istiadat Ah Long... pemiutang yang mencari penghutang..bukan penghutang je..bahkan anak beranak dan sedara mare pun die carik jugak he...23x

Dba Ghani said...

papa;ye betol,tapi dba bukan ah long.dba manusia yg membantu tauu

Anonymous said...

nak komen ape yer??
emm,xtau la, tapi kebiasaanya pemiutang akan cari penghutang.

Bukan ikut cara ah long, tp ikut cara bank, bila xbayar bagi surat, xbayar jugak?? naik mahkamah.. so settle.

hehe..

ezzati said...

aduhai..apa hal ni cik dba?

Anonymous said...

aik?? tadi rasenyer dah hantar komen, mane ekk??
ekikiki.. moderate ka??

adeh... ke komen aku xsampai tadi nih??
ooo, pejabat pos tutup waktu malam, so komen xsampai la.. ekikiki..

jangan marah2 la.. relax.. nnt cepat tua..

Dba Ghani said...

soleh;entah la..aku ni pun serba salah...'yela,aku x marah2..

Dba Ghani said...

soleh;x kan nak naik mahkamah??
bukannya aku ni bank ker..
hmm...aku kne ngejar die ke?!

eliza said...

dua2 pun boleh jadi

- penghutang akan cari pemiutang, bila si penghutang tu memanng seorang yg sedar nak bayar hutang dia

- pemiutang akan cari penghutang, bila si penghutang tu buat2 lupa nak membayar hutang

harus diingat ya wajib tau bayar hutang walaupun tidak dituntut..
walaupun penghutang dah meninggal perlu dibayar oleh warisnya..
melainkan ada budi bicara dari pemiutang untuk menghalalkan saja hutang2 itu..

wah panjang pulak komen kali ini..
hehehe bukan apa..aku teringat hutang ptptn blom bayar abis lagi..lalalala :P

Kapten Luffy said...

Biasa pemiutang akan carik penghutang kecuali si penghutang tu bertanggugjawab org nya

Dba Ghani said...

lanun;mksdnya aku kena kejar die la ni??tapi napa die x sedar diri ek??
aku mls nak cari die nnti die bagi aku jwpn mcm membr aku ckp td!

Dba Ghani said...

eliza;entahla..mmg wajib,tapi suami dan keluarga x tau die hutang aku..
hmm...aku pun x tau napa die wat aku cmni...

ptptn?ngeh3....x per..ada 6 tahun kontract kan?

alien said...

ade member aku utang aku..
dah berkurun aku mintak..jawapan die.. xde duit lagi..
aku dah rasa cam tebal muka na mintak..sebb aku tau jawapan die..
apa na jadi dgn org yg pinjam nikan..
dah pinjam reti r pulangkan..

Dba Ghani said...

alien; itulah aku kata

AKU X MAU JDI PENGEMIS dan X KAN JD PENGEMIS.

itulah mksud aku

alien said...

tu la pasal..
dalam islam ajar kita suruh membantu mereka yg susah..
time die susah aku tolong la kasi pinjam..besar pahala menolong mereka yg terdesak nie..
tapi drg nie xsedar2..
letih la kan..
tokey balak pun boleh tutup operasi cam ni kan..

Dba Ghani said...

alien;bukan tokey balaik je..tokey simen pun...
drang ni x sdr diri..
dah senang nk senang lagi..
ehhehe

kau ada ym x?

alien said...

kasi add la..
kaptenannas@yahoo.com

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

sabar eah...
aku kne dgn adik aku..
sgt sket hati..
mse mintak menggesel..
bile kita mintak die byr..mcm kite oulak yg berhutang..haish..sabr eah dba,,,

---Hamba Allah--- said...

dba, i have changed my url blog..huhuhu
http://shewastaken.blogspot.com/

DramaQueen said...

dba,
tak kuasa nye aku nak bagi pinjam duit kat orang..
ni la kes nya.. kes aniaya nama nya..
aku dlu pon baik n murhati..
bila da terkena cam ni banyak kali
pegi lantak la.. org nak minjam..
tak kuasa

Dba Ghani said...

alien;dah add

Dba Ghani said...

secret;sabar?! yeah..lama aku bersabar!!! Hutang aku rm400++!
byk seyh!!! leps keta aku nk byr 1 bulan.isk!!!

ainaa!!!!!!pujuk aku leh x??
jom gesel2!!
ngeh33

Dba Ghani said...

sleeping;ok tht dear!

Dba Ghani said...

gal;yeah..die tlah aniaya aku..yg aku menci die wat x tau dan x brsalah!!

Unknown said...

50% OFF $50 - Slots, Poker, and More!
LOCKSTREAM SALE! - Slots and Poker titanium ring - Exclusive Deal! Slot 메이피로출장마사지 machines and the chance to 출장샵 win 바카라사이트 even more cash 꽁 머니 with the latest release of the new Slots

Labels

Share (39) Suka (27) Duka (21) KENANGAN PAHIT (10) Pening (8) Pelik (6) Merapu (5) Puitis (5) Tag/Award (5) Movie (4) Artis (3) Cuti (3) ikhlas (1)

TERAFFIC JAM :)


widgeo.net
 
PERASAANKU KEJAM © 2012 | Designed by LogosDatabase.com, in collaboration with Credit Card Machines, Corporate Headquarters and Motivational Quotes