Maggi ~~


Makanan segera sekarang byk dijual kat kedai2/supermarket.
Aku pun suka juga mkn makanan segera. hehe.

Tapi antara byk2 makanan segera yg aku mmg x diterima oleh perut aku, ialah <<-- Maggi. Asal aku makan jer maggi,mule la perut aku x boleh nk *berfungsi dgn baik. Duduk dlm toilet tu berjam2 lamanya.
Sampai peluh2 aku melepaskan hajat.

Aku pelik juga napa jadi mcm tu, bila tanya doc,baru doc tu ckp,yg kebanyakkan maggi disalut dgn LILIN. Ada org yg boleh makan dan lancar dalaman badannya, tapi ada org yg tidak boleh makan, akan jadi sembelit. Doc tu kata,lepas makan tu,kena minum banyak air, supaya ,melancarkan perjalanan.. Doc tu ckp lagi,Maggi tak boleh makan selalu kerana efect pada OTAK dan boleh jadi BODOH..sebab ramuan dalam maggi tu kebanyakkan nye mengunakan ramuan yg agak bahaya jugak pada otak.

Aku pun dgr tersedusedan.Yela, LILIN..Dalam perut aku ada Lilin. Hak3. So,kalau kamu semua nak makan tu,dgr la nasihat DOC tu. Atau kamu yg ada masalah SEMBELIT2 ni, Jage2 la yer.

Maggi kan makanan pelajar2 yg kira FAMOUS la. Tapi kesannye pada akan datg mengundang bahaya. Bukankah BODOH itu ditakuti ramai pelajar? Jadi kalu nak makan tu,sekali sekala suda.

Jadi, ini info yg aku dpt sampaikan tuk kamu semua ;p



21 inbox:

mr.syazwan said...

mujurlah aku jarang mamam maggi ni..
nk kate sebulan pun jarang gilo...
mkn maggi bila tgh MUDARAT GILO baru mkn.. sonye ku ni SIHAT la erk?? hahaha...

actually da tau lama da info ni... tu yg mengambil langkah awl.. klau lps mkn maggi leh la bakar bdn korang cos lilin kan ada dlm bdn.. hahahah
=p

Eazy Izzuddin said...

ohohoho
ku selalu mkn maggi....
bila.....
kesempitan wang..
hahaha...

enak juga mkn maggi...
tp x leh slalu...
benaran kata anda..
bisa jd begok gtu...
huk3...
=P
xD

Monkey D Luffy said...

patutler aku makan maggi mentah rasa semacm je...

alien said...

makan biskut cicah milo la bess

sharamli said...

MAGGI je la?
jenama lain leh r?hua3..

dba said...

wan;adeke mcm tu??? mati la wei,kalu nak bakar2..
hahahaa...

langkah jage2 ekk..
supaya sihat sentiasa..hehe

dba said...

eazy; hahaa..betul2..
begok gitu..

begok tu begong ke??

dba said...

lanun; rasa licin dan keras kan??

dba said...

sharamli;jenama laen aku x tau..

dba said...

alien ; cecah teo pun bess gak..kan3..

Eazy Izzuddin said...

hehehe...
begok 2 stuupid...
hiks..
bengong pon bole juge..
xD

hua2.....
sebelum mule majlis 2 mmg da ujan dah....
so x de sape sumbang erk...
hahaha

=P
xD

dBa said...

eazy; yela tu..

eleh3...

sedap ke nyanyi?

mcm anuar zain x?

Eazy Izzuddin said...

haiya...

nk beradu suare ke?..
cm jelez bunyi...
=P

kalau sumbang org x wat perform atas pentas lorh...
xD

haha
org bkn main singer juz backup je lor...
ohoho (confirm x bce entry abes nih)

hehe jgn mare t kene jual =P

dBa said...

eazy;aku tau..
heheee..

dan aku paham..

ni kau kat mana ha?

Eazy Izzuddin said...

hahaha...
di unisel lorh....
layans....
kamoo??

beat::the::sky said...

megi bes ape..kalau nk mkn megi tp tanak sakit perot..lepas rebus megi tu buang la ayer rebus tu..then nk mkn gnti ngn ayer panas laen..renung2kan..dan selamat beramal..

dba said...

beat; aku x dapt sgt care kau tu..
blur.

beat::the::sky said...

mcm ni..
mula2 rebus megi tu kan..
da siap air rebusan tu kan da jadi warna cam kuning2 ckit..
buang air tu.pindah megi tu g mangkuk laen then rebus lak air lain.bila da mendidih air tu baru la masukkan balik megi tu.
senang cite gantikan air rebusan yang awal tu ngn air panas laen.

dba said...

beat;oohh..cm tu ek..hehehe

eliza said...

megi kari + telur sedap tu..hehehe

dba said...

eliza;sedap sgt!!
heheh

Labels

Share (39) Suka (27) Duka (21) KENANGAN PAHIT (10) Pening (8) Pelik (6) Merapu (5) Puitis (5) Tag/Award (5) Movie (4) Artis (3) Cuti (3) ikhlas (1)

TERAFFIC JAM :)


widgeo.net
 
PERASAANKU KEJAM © 2012 | Designed by LogosDatabase.com, in collaboration with Credit Card Machines, Corporate Headquarters and Motivational Quotes